zondag 23 oktober 2011

Musea, Harrods, House of Lords en Picadilly Circus

Dinsdag 6 december, Na weer een lekker ontbijt gingen we weer op pad, eerst met de bus naar West Minster Abbey, daarvandaan namen we de metro naar Kensington. Het was weer lekker weer, blauwe lucht, we hadden vandaag dan ook geen paraplu's meegenomen daar loop je toch maar mee te sjouwen. Natasja zag naast het metrostation een drogisterij, ze hadden haarverf in de aanbieding 2 voor 10 pond, die heeft ze direct gekocht. We liepen door naar museum of Natural History, we liepen langs mooie straten met witte huizen in Victoriaanse stijl, het museum was een erg mooi gebouw van buiten en binnen. We zijn door de dino tentoonstelling gelopen, leuk voor kleine kinderen, nog langs de zoogdieren, het museum is erg groot en zeker leuk met kinderen, je kan er wel een dag vertoeven. Wij gingen verder en kwamen bij het Victoria & Albert Museum, we gingen via de zij ingang naar binnen, ook hier weer mooie dingen te zien, we kwamen uit bij de hoofdingang, hier was het erg mooi en een mooie kerstversiering, je moet hier echt door de hoofdingang naar binnen echt heel mooi met grote marmeren pilaren. Er zijn hier in de omgeving nog veel meer musea, wij vonden het wel weer genoeg, we hadden trek in lekkere koffie en kwamen terecht bij koffie Nero tegenover Harrods, we hebben heerlijke Caramel latte gedronken, lekkerder dan Starbucks. Daarna weer winkels gekeken, Gap en natuurlijk Harrods, dat moet je gezien hebben in Londen zegt men, ik vond het niet zo byzonder, een soort Bijenkorf maar dan ietsje duurder, maar we zijn er geweest. We zijn gaan lunchen bij een bekende Sushi keten, Natasja heeft van alles besteld en we hebben lekker gegeten, voor oma wel byzonder die sushi.Ik had op internet gelezen dat je de House of Lords kon bezoeken, leek me erg leuk dus wij weer terug met de metro, rechtstreeks vanaf Harrods ging niet, volgens de man bij de balie moesten we een overstap maken, volgens Natasja konden we veel sneller rechtstreeks, wij dus weer terug de trap weer op naar boven, maar konden geen ander metrostation vinden. Weer terug naar de metro en zelfs met overstap waren we er vrij snel, voortaan dus maar luisteren naar de informatiebalie! We stapten uit bij West minster Abbey en liepen langs de Big Ben naar de house of Parliament, waar we vanaf 14.30u terecht konden. Nu bleek dat we ook het House of Common konden bezoeken, het house of Lords is mooier maar het house of Common is levendiger dat bewaren we dan wel voor een volgende keer. We werden net als op het vliegveld gecontroleerd, er werd een foto van ons gemaakt en we kregen een pasje en een kaart voor de house of Lords. Eerst kwamen we in een grote hal, we moesten wat trappen op en kwamen bij een informatiebalie, daar werden we verder de weg gewezen, echt leuk om dit gebouw ook van binnen te zien en erg mooi, rood tapijt, grote kroonluchters. We mochten helaas geen foto's maken. We moesten nog een smalle trap op, oma ging onderuit en gelijk kwam er een man of het ging, we moesten eigenlijk een beetje lachen en oma werd uitgemaakt voor troublemaker. We moesten onze tassen en jassen afgeven en werden naar onze plaats gewezen door de man die maar grapjes bleef maken tegen oma, wij zeiden al oma heeft sjans. We zaten op houten bankjes en keken neer op de house waar gediscusieerd werd over het alcoholmisbruik onder jongeren en een nieuwe campagne. Ze spraken elkaar heel netjes aan, my noble friend etc. Het huis was erg mooi en leuk even gezien te hebben hoe het hier toegaat in de eerste kamer, na een kwartiertje gingen we weer weg. De man liep weer met ons mee en maakte weer grapjes, hij was vandaag jarig. We konden nog naar het house of common maar daar moest je een uur wachten. We zijn weer met de metro verder gegaan naar Oxford street, er was daar een grote Forever 21 winkel, die zie je alleen in Amerika, Natasja wilde er graag naar toe, we hebben er een uurtje rondgewandeld en nog wat kleding gekocht. Toen we buiten kwamen begon het een klein beetje te regenen net nu we onze plu's in het hotel hadden liggen, gelukkig maar heel kort.  Het was inmiddels donker dus leuk in de winkelstraten met al de lichtjes, we zijn eerst nog wat gaan drinken bij Starbucks en zijn toen via Regentstreet en Carnabystreet naar Picadilly Circus gelopen, en natuurlijk de nodige winkels binnen geweest.  Kerstsfeer is er hier zeker wel, erg leuk met al die versieringen en lichtjes. Picadilly circus ook mooi verlicht, we hebben nog wat souvenirs gekocht in een hele grote souvenirsshop en zijn toen gaan eten bij TGI Fridays, wat was het daar druk en wat een lawaai, Hard Rock cafe is er niets bij. Na het eten nog even door de verlichte straten gelopen en met de metro naar Hyde park naar Winter wonderland, wij hadden hier een kerstmarkt verwacht, er waren wel wat kraampjes maar eigenlijk was het meer een grote kermis, er was wel een ijsbaan, we hebben hier even rond gelopen en toen boven in de dubbeldekker bus weer terug naar het hotel, we gingen onze voeten aardig voelen na weer zo'n lange dag op pad. Op de kamer weer lekker koffieen thee gemaakt en lekker gaan slapen.